vineri, 25 ianuarie 2013

Iti place ce vezi in oglinda?

In ultima perioada am fost mai preocupata decat de obicei de schimbarile tenului meu, in special de riduri si de aspectul pielii si am fost mai mereu atenta si la fetele din jurul meu. In trecut am avut des probleme cu tenul gras, am avut si pete uscate, pete albe, am folosit un milion de creme naturiste, creme mai ieftine sau mai scumpe si am avut multe momente in care credeam ca voi avea aceste probleme toata viata. Era in mare masura de vina pubertatea. Nici acum nu sunt multumita de tenul meu, dar primesc adesea laude si imi dau seama ca nu sunt chiar degeaba comparandu-ma, desigur, cu alte persoane.

Vad mai mereu fete de peste 20 de ani cu ten acneic si diverse probleme care apar la tenul gras sau chiar la cel uscat; o varsta la care pubertatea nu mai este de vina, cu atat mai putin o scuza. Fetelor...chiar nu va dati seama cam cat de importanta este alimentatia? Ma uit la fetele voastre si tot ce vad este fast-food, chips-uri, sticks-uri, ciocolata, prajeli, grasimi, sucuri carbogazoase si "naturale", nopti pierdute, tigari, alcool din abundenta, multa carne si nepasare. Daca va acoperiti tenul plin de cosuri cu fond de ten sa nu aveti impresia ca aratati mai bine. Din contra! Chiar nu va pasa de imaginea voastra? Ca sa nu va mai vorbesc despre sanatate, pentru ca oricum sunteti "tinere" si "inca nu va pasa".




Sunt si eu tanara, stiu ce inseamna sa ai pofte de dulciuri si de alte produse mentionate mai sus, dar dieta mea zilnica este una sanatoasa. Nu a fost o schimbare brusca, insa in timp, renuntand la diverse alimente cum ar fi carnea, produsele lactate, painea din comert, zaharul sub orice forma (sucul este apa cu coloranti, arome, si muuuult zahar), de prajeli si grasimi nu mai vorbesc, am realizat cat rau imi faceau. Ultima mea revelatie a fost asupra produselor lactate si ma simt foarte bine fara ele, important este sa stii cu ce sa le inlocuiesti pentru ca nimic nu este indispensabil.

Sfaturile mele sunt sa beti multa apa si ceai, sa mancati multe legume, sa beti lapte din soia sau din alte nuci asemanatoare, sa invatati cum sa va pregatiti mancarea fara ulei si prajeala, sa mai treceti si prin piata de tarani nu doar prin supermarket-uri, sa va demachiati si curatati tenul dimineata si seara, sa aveti mare grija ce cosmetice folositi, repet, MARE GRIJA, permiteti mai des pielii sa respire, nu va mai lasati inselate de industria farmaceutica si de antibiotice, dormiti macar 7 ore pe noapte (nu pe zi), iar o detoxifiere ocazionala cu sucuri de legume si fructe este mai mult decat binevenita.



Daca tu nu ai grija de tine, atunci cine sa aiba?
Iulia F.


P.S.: Este valabil si pentru voi, baieti! Daca aveti un metabolism mai rapid si daca nu va ingrasati orice ati manca, nu inseamna ca pe fetele voastre nu se observa absolut orice chimicala si/sau ingredient artificial pe care il ingurgitati.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu