marți, 15 martie 2011

Gogol Bordello



Pe 9 martie am fost pentru prima oară în viața mea la un concert..să zicem, ceva mai mare decât cele de la Zilele Orașului Meu Drag. Nu sunt o foarte mare cunoscătoare a muzicii, nu rețin denumirile melodiilor, formațiilor, nici măcar versurile melodiilor care mă atrag. Îmi place să ascult muzică, sunt la al 2lea Ipod, dar în general am pe el melodii comerciale. Odată m-a întrebat cineva ce muzică ascult, iar răspunsul meu a fost: ce e pe la TV. Îmi plac melodiile ritmate, indiferent de genul lor, melodiile pe care să mă pot bâțâi.
În ultima vreme m-am cam săturat de tot ”ce e pe la TV” și de toate melodiile de prin cluburi, pentru că nu mai este nimic nou, sunt toate..una și aceeași, dar cu alte cuvinte. Așadar...am decis să mai caut și altceva, ceva nou pentru mine, ceva mai de calitate, și am dat peste Gogol Bordello.

Gogol Bordello este o trupă multi-etnică, Gipsy Punk, din SE-ul New York-ului, care a fost formată în 1999. La baza mixului muzical stă un Gypsy Two-Step, asemănător cu variantele est-europene de Ska, condimentat cu Punk, Metal, Rap, Flamenco, Cabaret, Roots Raggae, Italian Spaghetti Western Twang, Dub și alte sunete folosite de țiganii de pretutindeni. Poate crezi că am habar de stilurile menționate, dar..noup. Însă mă voi documenta cu siguranță pentru că am fost plăcut impresionată :D.

Membrii trupei s-au întâlnit la o nuntă în Vermont în 1998, toți fiind imigranți din Europa de Est, de aici și influențele țigănești. Astăzi fac parte din trupă: un ucrainean, doi ruși, un israelian, un etiopian, un ecuadorian, un american, o chinezoaică scoțiană și o thailandeză americană care reușesc să facă spectacole incendiare ajutându-se de acordeon, vioară (a fost cea mai tare!), tobe, trompetă, saxofon și de ce mai folosesc ei. Din câte am auzit, a fost și un român în trupă, însă nu am reușit să găsesc informații despre asta...încă. Pe lângă alte nume, au cântat cu Manu Chao (au concert în România peste vreo lună și vreau să fie a 2a mea experiență de acest gen) și cu Madonna, ea fiind fanul lor numărul unu. Click pentru video-ul cu, colaborarea ”Isla Bonita/Pala Tute”.

Solistul Eugen Hutz a dedicat o melodie ”prietenilor” de la Fanfara Ciocârlia și Taraful Haiuducilor, și deseori a ”vorbit” cu sala, sau mai bine zis, a încercat să vorbească în limba română. Nu prea am înțeles ce a avut cu sunetisul, că i-a cam dat câteva picioare în poponeț ca să plece de pe scenă.

Mi-a plăcut, e ceva nou pentru mine, și e o trupă care inspiră o explozie de energie, exact ce îmi place. Acum, când vreau să ascult ceva și nu mă pot hotărî ce, intru pe youtube, scriu ”Gogol Bordello” și apoi...totul e o aventură :).





Enjoy!
Iulia F.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu