joi, 17 noiembrie 2011

Romanii sunt oameni buni

De fiecare data cand plec in alta tara si intalnesc oameni noi, ii intreb ce parere au despre Romania, si de fiecare data incep sa-mi laud tara cu partile ei minunate. Multi dintre strainii de varsta mea nici nu stiu unde este Romania, insa probabil ca multi se si abtin de la comentarii.

In Romania sunt oameni rai, stresati, nesimtiti, prosti, s.a.m.d., dar fiecare tara isi are leprele ei. Niciun cetatean din lumea asta nu cred ca este multumit de tara sa. Eu mi-am promovat mereu tara, cu mandrie, pentru ca sunt inconjurata de oameni buni, care la randul lor sunt inconjurati de alti oameni buni si asa mai departe. Avem o tara extraordinar de frumoasa, cu oameni frumosi si destepti, dar din pacate nu stim sa promovam decat asistentele sexy fara minte, violurile, scandalurile si mai stiu eu ce alt politician pedofil sau care sufera de cleptomanie.

Prin primavara am cunoscut 2 francezi pe care i-am ajutat, impreuna cu o prietena, sa descopere Bucurestiul. Desigur, i-am intrebat si pe ei ce parere au despre Romania, dar asta abia la sfarsitul mini-vacantei. Mi-au spus ca inainte sa ajunga in Romania nu stiau mare lucru despre tara, dar ca sunt placut impresionati de ce le-am aratat si de ce au avut ocazia sa vada in Bucuresti. Nu sunt o superficiala, si nu i-am dus cu o masina de lux dintr-o zona buna in alta zona si mai buna a orasului. Le-am aratat 2 zile din viata unui student, incepand de dimineata cu covrigul de la Romana si cateva ore in ASE (atat cladirea noua, cat si cea veche) si terminand cu o noapte intr-un club rusesc. La sfarsit mi-au spus ca de-abia asteapta sa se intoarca in Romania, dar de data asta pentru mai mult timp pentru a vizita si alte orase.

O experienta mai trista am avut-o atunci cand am intalnit niste italieni in China, care la auzul propozitiei "Suntem din Romania" au tacut si au inceput sa ne priveasca suspicios.

Haideti sa ne promovam pe noi - cei buni, si nu pe noi - leprele. Da, mai avem de muncit, si acum sunt mai dezamagita ca niciodata de tara asta, dar nu vreau sa aleg calea simpla, sa ma intorc cu spatele si sa fug cat ma tin picioarele, sau sa fiu nepasatoare. Eu voi incerca mereu sa schimb in bine tara in care locuiesc si sper ca si voi veti face la fel.

Acum va sugerez sa participati la aceasta campanie si sper ca veti ajuta si voi la imbunatatirea imaginii noastre in lume.





Promoveaza-te pe tine!
Iulia F.



P.S.: Promit ca in curand voi continua sa postez articole in legatura cu experienta pe care am trait-o in China.

Un comentariu: